Zo huur je een wagen zonder stress

Het is beslist: je wil op vakantie met de huurwagen. Een hele slimme keuze, want zo kun je rondrijden in alle vrijheid. Bovendien is een huurwagen ook snel en eenvoudig geregeld. We vroegen aan onze partner voor autoverhuur Sunny Cars om de belangrijkste informatie voor je op een rijtje te zetten. Hieronder vind je alle tips en richtlijnen om goed voorbereid op reis te vertrekken.

Wat kun je allemaal kiezen bij een huurwagen?

De tankregeling: Sunny Cars biedt uitsluitend de klantvriendelijkste tankregelingen, namelijk FF en FP. FF staat voor vol-vol; ophalen én inleveren met volle tank. FP staat voor full-paid; de eerste tank is inbegrepen in de huurprijs en je mag de auto inleveren zonder hem terug vol te tanken.
<span style="color:#FF0000;"><strong>Wat kun je allemaal kiezen bij een huurwagen?</strong></span><br />
<br />
<strong>De tankregeling:</strong> Sunny Cars biedt uitsluitend de klantvriendelijkste tankregelingen, namelijk FF en FP. FF staat voor vol-vol; ophalen én inleveren met volle tank. FP staat voor full-paid; de eerste tank is inbegrepen in de huurprijs en je mag de auto inleveren zonder hem terug vol te tanken.

De ophaallocatie: Je kunt je wagen zelf ophalen op de luchthaven, met een busje of chauffeur tot aan een ophaalpunt in de stad rijden, of de wagen tot aan je hotel laten brengen. Wij bekijken samen met jou wat de beste optie is voor jouw vakantie. Sunny Cars heeft meer dan 8.000 bestemmingen dus er zijn veel mogelijkheden.

De verzekeringen: Sunny Cars biedt standaard een all-inclusive huurauto. Echt alle nodige verzekeringen zijn inbegrepen. Je kunt dus gerust nee zeggen tegen extra verzekeringen die ter plaatse worden aangeboden

Grensoverschrijding: Geef vooraf aan of je de grens over wil met de huurwagen, zodat we kunnen navragen of dit mogelijk is en je ook over de grens optimaal verzekerd rondrijdt.
<strong>De verzekeringen:</strong> Sunny Cars biedt standaard een all-inclusive huurauto. Echt alle nodige verzekeringen zijn inbegrepen. Je kunt dus gerust nee zeggen tegen extra verzekeringen die ter plaatse worden aangeboden<br />
<br />
<strong>Grensoverschrijding:</strong> Geef vooraf aan of je de grens over wil met de huurwagen, zodat we kunnen navragen of dit mogelijk is en je ook over de grens optimaal verzekerd rondrijdt.

De extra’s: Wil je afwisselend rijden met een reisgenoot? Laat dat zeker weten, want dan kijken we of we een zogeheten “AD-pakket” kunnen boeken waarbij een tweede bestuurder is inbegrepen. Bij Sunny Cars mag je een onbeperkt aantal kilometers rijden, dus daarvoor is er geen limiet, en betaal je geen extra kosten. Heb je accessoires nodig zoals een kinderstoeltje, booster (stoelverhoger) of GPS? Vermeld dat zeker, dan boeken we die van te voren zodat je zeker bent van de beschikbaarheid.

Waarborg: Het bedrag voor de waarborg wordt van je creditcard afgeschreven (dit krijg je na de huurperiode weer terug); houd dus rekening met een tijdelijk lagere bestedingslimiet. Om de auto mee te krijgen, heb je een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig. Wil je een auto huren zonder creditcard? Dat is op steeds meer bestemmingen mogelijk met het Geen waarborg servicepakket. Geven we je graag advies over!

Welke documenten neem je mee om je wagen op te halen?

  • Een creditcard op naam van de hoofdbestuurder: Controleer de limiet voor de waarborg! Soms kan het ook zonder creditcard, als je een Geen waarborg servicepakket boekt.
  • Je rijbewijs: Tip: Buiten de EU is een internationaal rijbewijs soms verplicht. Vraag dit zeker na bij je reisagent.
  • Je Sunny Cars voucher. Hierop staan de contactgegevens van de lokale verhuurder, en die moet je kunnen contacteren bij problemen)
<ul>
	<li>Een <strong>creditcard</strong> op naam van de hoofdbestuurder: Controleer de limiet voor de waarborg! Soms kan het ook zonder creditcard, als je een <em>Geen waarborg servicepakket</em> boekt.</li>
	<li><strong>Je rijbewijs</strong>: Tip: Buiten de EU is een internationaal rijbewijs soms verplicht. Vraag dit zeker na bij je reisagent.</li>
	<li><strong>Je Sunny Cars voucher. </strong>Hierop staan de contactgegevens van de lokale verhuurder, en die moet je kunnen contacteren bij problemen)</li>
</ul>

Wat kijk je best even na voor je je huurcontract tekent?

Bij de balie wil je zo snel mogelijk je huurauto ophalen.
Maar kijk eerst je huurcontract goed na voor je het tekent:
 

  • Kloppen de verzekeringen/dekkingen?
  • Zijn de namen en gegevens van de bestuurders in orde?
  • Ben je het eens met de hoogte van de borgsom en het eigen risico? Tip: bij Sunny Cars geldt terugbetaling van het eigen risico in geval van schade en diefstal. Ook glas-banden-bodem-dakschade is standaard gedekt.
  • Heb je een betalingsbewijs voor de borgsom?
  • Staat het telefoonnummer voor noodgevallen op het contract?
  • Snap je de afspraken rond tankregeling en tankinhoud?
  • Welke brandstof moet je tanken?
  • Heb je eventuele schade genoteerd?
  • Zijn merk, type, kenteken en km-stand correct?
  • Dubbelcheck de huurperiode en inlevertijd!

<br />
Heb je een goed gevoel over het huurcontract? Dan kun je het ondertekenen. Twijfel je toch? Je kunt 24/7 contact opnemen met Sunny Cars via het noodnummer. Zeker doen, want het is altijd beter om nog voordat je je handtekening onder het contract zet even te overleggen. Nadat je getekend hebt voor bijvoorbeeld onnodige verzekeringen wordt het erg lastig dit terug te draaien.<br />
 

Heb je een goed gevoel over het huurcontract? Dan kun je het ondertekenen. Twijfel je toch? Je kunt 24/7 contact opnemen met Sunny Cars via het noodnummer. Zeker doen, want het is altijd beter om nog voordat je je handtekening onder het contract zet even te overleggen. Nadat je getekend hebt voor bijvoorbeeld onnodige verzekeringen wordt het erg lastig dit terug te draaien.
 
Wat te doen als je vlucht vertraging heeft?

Check je voucher. Staat je vluchtnummer er goed op? En is de vertraging minder dan een uur? Dan hoef je niets te doen.
Is je vluchtnummer niet doorgegeven? Of is de vertraging meer dan een uur? Bel de lokale verhuurder om aan te geven dat je later komt. Het nummer staat op de Sunny Cars voucher.
<span style="color:#FF0000;"><strong>Wat te doen als je vlucht vertraging heeft?</strong></span><br />
<br />
Check je voucher. Staat je vluchtnummer er goed op? En is de vertraging <strong>minder dan een uur</strong>? Dan hoef je niets te doen.<br />
Is je vluchtnummer niet doorgegeven? Of is de vertraging <strong>meer dan een uur</strong>? Bel de lokale verhuurder om aan te geven dat je later komt. Het nummer staat op de Sunny Cars voucher.

Schade? Laat het optekenen!

Loop bij voorkeur samen met de verhuurder een controlerondje om de auto (ook bij het inleveren)
Noteer eventuele schade en check of alles werkt.
Maak foto’s van de schade als bewijsmateriaal.
Laat eventuele schade aantekenen op het huurcontract.

Wie helpt je bij problemen onderweg?

Onderweg een technisch mankement? Neem contact op met de lokale verhuurder.
Onverhoopt een verkeersongeval? Bel de plaatselijke hulpdiensten. Zorg dat je de alarmnummers bij je hebt. Andere problemen ter plaatse? Bel het Sunny Cars noodnummer, dat is 24/7 bereikbaar


Nog vragen?


Zijn je vragen niet allemaal beantwoord? Of juist wel, en ben je klaar om jouw volgende road trip samen met ons vast te leggen? Kom dan gerust bij ons langs of neem contact op. Want met een huurauto zie je meer. En met een wagen van Sunny Cars is dat volledig zorgeloos!

Kies je Selectair reisagent.


zoeken

Geef een geldige postcode of locatie op.